Een greep uit de portfolio

Bureau: Woedend!
Klant: Schiphol Media
Credits: Pascal Boogaert
Tags: CONCEPT, PR, ART DIRECTION

The smallest ad agency in the world

Schiphol Media wil marketeers laten zien dat er veel meer advertisingmogelijkheden zijn in en om Schiphol dan een sticker op de bagageband of een leuke tekst op de slurf. Reclamebureau Woedend! kwam op het idee om creatieven 24 uur lang de meest gekke concepten te laten bedenken om te adverteren op Schiphol.
Samen met Pascal Boogaert kraakte ik verschillende briefings, waaronder Tony Chocolonely.

Casefilm
KLant: Gemeente Amsterdam // Dynamo
Credits: Remco Moen, Hermen de Waal, Jonas Jouisse, Creërende Heren, Martijn Bosman
Tags: CONCEPT, DESIGN, FILM, PR, WEBSITE

Jongerencentrum IJtopia op de kaart

IJburg kent een plek waar veel mooie dingen ontstaan. Een plek die bruist van de energie. Waar dingen worden besproken, waar jongeren zichzelf mogen zijn. Waar jongeren zich veilig voelen. Een plek met gemotiveerde jongerenwerkers die jongeren begeleiden in hun groei. Deze plek heet IJtopia.
Samen met de jongeren werd er een ontwerp ontwikkeld, dat symbool staat voor het centrum. Dit wordt door middel van verfworkshops aangebracht op het gebouw. Daarnaast wordt er door de jongeren bewegwijzering gemaakt en het jongerencentrum op de kaart gezet.

Casefilm
Bureau: Steam
Credits: Cyril Chermin, Erwin Schieven, Nina Aaldering
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, FILM, PR

Opvallende bewustwording campagne

Om vooroordelen aan de kaak te stellen, verzonnen we voor het ministerie een opvallende campagne. In filmpjes lezen Defensievrouwen ‘mean tweets’ van mannen voor, die op diverse social media-kanalen geplaatst zijn.
De reactiecampagne is onderdeel van een grotere bewustwordingscampagne met krachtige portretten.

Casefilm
Client: Amnesty International
Credits: Ilona van de Laarschot
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, CONCEPT, DESIGN, PR

Amnesty op Lowlands

In Congo wordt verkrachting van vrouwen massaal ingezet als oorlogs-wapen. Maar hoe vertalen we een immens serieus onderwerp als dit, naar een festival als Lowlands? Voor dit Brand Event realiseerden we alles. Van concept, tot productie, tot design en PR/ persbericht. Met succes en heel veel Free Publicity als resultaat.

Casefilm
Client: Zonnatura
Agency: Isobar
Credits: Martijn de Vreeze
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, WEBSITE

Een wereld vol kruidenpracht

Zonnatura heeft vele theesoorten. En net zoveel verhalen. Over slow grow. Plukken in het wild. Werkzame kruiden. Al die verhalen ontdek je in het ABC van onze thee.

website
Client: Libresse
Agency: Shoq Creative Studio
Credits: Alexander Kosman, Ilona van de Laarschot, Karin Heinen, Nina Aaldering
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, FILM

Live fearless

Een serie portretten van sterke vrouwen die ondanks alle weerstand hun dromen najagen.

portret film
Klant: Maag Lever Darm Stichting
Bureau: THEY
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, CONCEPT, PRINT

Een poepsimpel idee voor MLDS

Darmkanker is goed te behandelen. Mits je er op tijd bij bent. Poep is daarbij je belangrijkste raadgever. Mensen moeten dus vaker hun poep checken. Om ze dat te vertellen ontwikkelden we bij een simpele gadget; een wasknijper met oproep naar de website. Effectief en kost geen drol. En dat was precies de bedoeling.

Start up: Hupsaké
Made with: Ilona van de Laarschot, Jacqueline Kleijn
Tags: CONCEPT, DESIGN, LOGO, PACKAGING, PRINT, WEBSITE

Hupsaké that's the spirit

Om een positieve draai te geven aan de crisis introduceerden we begin 2010 een eigen start-up. Hupsaké. Het eerste Nederlandse sakémerk waarmee we een toost uitbrengen op optimisten. Niet zomaar een drankje dus, een mentaliteit. Met Hupsaké willen we mensen inspireren en in beweging brengen. Volg je hart, zet je schouders eronder en ga ervoor.

Klant: Sweet Heroes
Credits: Els Veltkamp
Tags: CONCEPT, DESIGN, LOGO, PACKAGING, PRINT, WEBSITE

Sweet Heroes, create one be one

Deze popjes staan te popelen om je te helpen, te troosten, op avontuur te gaan, of aan het lachen te maken.

Client: Ikea
Agency: Lemz
Credits: Ilona van de Laarschot
Awards: Golden Spin Award, Silver IMC Award, Esprix
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, COMMERCIAL, CONCEPT, PRINT

Ikea laat Nederland Husselen

Hoe kunnen we mensen activeren om aan de slag te gaan met hun huis? Nou, door te Husselen! Ofwel, schuiven met meubels die je in huis hebt. Geef een nieuwe draai aan je interieur (en creëer ruimte voor nieuwe producten). In de campagne staat een aanstekelijk nummer, gecomponeerd door Massive Music, centraal. Niemand kon stil blijven zitten. Husselen werd een hit. Zelfs in Rusland en Japan! Husselen werd ondersteund met een TVC, outdoor, online advertising, instore, pr en spectaculars.

Casefilm
Client: De Friesland Zorgverzekeraar
Agency: Lemz
Credits: Ilona van de Laarschot
Awards: Golden Spin Award, Esprix
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, CONCEPT, FILM, PR, PRINT, WEBSITE

De Friesland Zorgverzekeraar, rust in de kop

We bivakkeerden 5 dagen in hartje Friesland, spraken met de meeste nuchtere mensen en ontwikkelden daardoor de meest relativerende campagne voor een zorgverzekeraar ooit. In een tijd waarin de meeste zorgverzekeraars onrust zaaien, zorgen wij voor ‘Rust in de kop’. Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg. Het bleek De Friesland op het lijf geschreven: Het personeel en zelfs de directeur deden mee aan experimenten die bewijzen dat gewoon doen, heel gezond is.

Film experiment
Client: STOP AIDS NOW!
Made with: Martijn de Vreeze
Tags: CONCEPT, PRINT, WEBSITE, PR

STOP AIDS NOW!

Elk jaar sterven 1 miljoen mensen aan aids. Maar in Nederland leeft het probleem niet meer. Vanuit dat inzicht bedacht ik met Martijn de Vreeze de 'Aids is nog lang niet dood' voor STOP AIDS NOW! Resultaat: 10.000+ kaarsjes verkocht.

Client: Bike to Work
Agency: The brand department
Tags: DESIGN, HUISSTIJL ONTWIKKELING, LOGO, WEBSITE, PRINT, OUTDOOR

Merk identiteit Bike to Work

Fietsen naar het werk aantrekkelijk maken voor werknemers en werkgevers. Van logo, website, visuele identiteit tot motivatieprogramma en inspirerende borden boven de snelweg.

Client:Douwe Egberts
Agency: Lemz
Awards: Golden Spin Award, San Accent, Silver Esprix, ADCN Nomination
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, CONCEPT, PR

Douwe Egberts Burendag

Waar koffie is, is gezelligheid. Daarom ontstond in 2006 de eerste Douwe Egberts Burendag. De dag waarop het contact met de buren wordt gevierd. Burendag wordt sindsdien ieder jaar gevierd op de vierde zaterdag in september.

Client: Dove
Agency: Being There
Tags: CONCEPT, WEBSITE, FILM

Wat ik zo mooi vind aan jou

Als je de schoonheid in anderen kan zien, waarom dan niet in jezelf? Slechts 1% van de Nederlandse vrouwen ziet de schoonheid in zichzelf. Dove vindt dat dit moet veranderen.
In een persoonlijke boodschap kon je een vriendin laten weten, wat je zo mooi vindt aan haar. Het mooiste cadeau is een compliment.

Bekijk film
Client:KLM
Agency:Tribal DDB
Credits: Björn Diemer, Ilona van de Laarschot, Olaf van der Geld
Awards: San Accent Nomination, shortlist The FWA
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, WEBSITE

KLM Houses

De Delfts blauwe KLM Huisjes zijn al jaren een begrip. Tot nu toe was er echter nog geen plek waar liefhebbers terecht konden. Vandaar dat we een online concept bedachten; Een website volledig gemaakt van Delfts blauw porselein. Een mooie combinatie van offline handwerk en online vakmanschap.

Casefilm
Client: Walibi Holland
Credits: Carlo Groot, Irene Harte
Tags: CONCEPT, ART DIRECTION

Walibi introductie lekkergaan nietnormaal

Walibi gaat tijdens de 6 woensdagen van LEKKERGAAN nog een stapje verder. De rides zijn tijdens LEKKERGAAN letterlijk NIETNORMAAL.
Voor LEKKERGAAN bedachten we een nieuw centraal thema, een key visual, logo, instagram uitingen, een video outline en ideeën gericht op directe ticketverkoop.