Raak werkt voor vernieuwende denkers en ideeën die iedereen zou moeten zien.

design // concept //  art direction // film // print // visual identity // website  //  activation // start up 
Klant: Appreciative Inquiry Community
Credits: Vera Hofmann
Tags: VISUAL IDENTITY, DESIGN, WEBSITE

Appreciative Inquiry Community

If we follow the rules of nature as there is the true respect of everything that lives, then we see ourselves returning to our natural state of being. So let’s share this huge wisdom with those who want to learn. Let’s share this great feeling with the world. Let’s connect and to grow into something better together.

Klant: Schiphol Media
Bureau: Woedend!
Gemaakt met: Pascal Boogaert
Tags: CONCEPT, PR, ART DIRECTION

The smallest ad agency in the world

Schiphol Media wil marketeers laten zien dat er veel meer advertisingmogelijkheden zijn in en om Schiphol dan een sticker op de bagageband of een leuke tekst op de slurf. Reclamebureau Woedend! kwam op het idee om creatieven 24 uur lang de meest gekke concepten te laten bedenken om te adverteren op Schiphol.
Samen met Pascal Boogaert kraakte ik verschillende briefings, waaronder Tony Chocolonely.

Klant: Universiteit van Amsterdam
Bureau: the brand department
Credits: Josine Hendriksen, Gijs van Meurs, Linda de Haan, Nozem Films
Tags: CONCEPT, FILM, PRINT, SOCIAL

In de biologie gebeurt het
Maak er werk van aan de UvA

De maatschappij staat te springen om goede biologen. Nieuwsgierige mensen die tijdens hun studie leren experimenteren en antwoorden bedenken op actuele vraagstukken. Van oplossingen voor de gevolgen van klimaatverandering tot het vergroten van voedselzekerheid of biodiversiteit. Biologie aan de UvA is bij uitstek de opleiding waarbij je vanaf dag één aan het werk gaat.
In de campagne kom je meer te weten over biologie aan de UvA.
Met een positionerende film en interviews van alumni die elk op hun eigen manier werk hebben gemaakt van hun studie Biologie. Social snippets voor awareness en voor vakdocenten een pakket met relevante context en inspiratie voor in de les.

Klant: Gemeente Amsterdam // Dynamo
Gemaakt met: Remco Moen, Hermen de Waal, Jonas Jouisse, Creërende Heren, Martijn Bosman
Tags: CONCEPT, DESIGN, FILM, PR, WEBSITE

Jongerencentrum IJtopia

IJburg kent een plek waar veel mooie dingen ontstaan. Een plek die bruist van de energie. Waar dingen worden besproken, waar jongeren zichzelf mogen zijn. Waar jongeren zich veilig voelen. Een plek met gemotiveerde jongerenwerkers die jongeren begeleiden in hun groei. Deze plek heet IJtopia.
Samen met de jongeren werd er een ontwerp ontwikkeld, dat symbool staat voor het centrum. Dit wordt door middel van verfworkshops aangebracht op het gebouw. Daarnaast wordt er door de jongeren bewegwijzering gemaakt en het jongerencentrum op de kaart gezet.

Klant: Amnesty International
Gemaakt met: Ilona van de Laarschot
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, CONCEPT, DESIGN, PR

Amnesty op Lowlands

In Congo wordt verkrachting van vrouwen massaal ingezet als oorlogs-wapen. Maar hoe vertalen we een immens serieus onderwerp als dit, naar een festival als Lowlands? Voor dit Brand Event realiseerden we alles. Van concept, tot productie, tot design en PR/ persbericht. Met succes en heel veel Free Publicity als resultaat.

Klant: Ministerie van Defensie
Bureau: Steam
Credits: Cyril Chermin, Erwin Schieven
Regie: Nina Aaldering
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, FILM, PR

Vrouwencampagne Defensie

Om vooroordelen aan de kaak te stellen, verzonnen we voor het ministerie een opvallende campagne. In filmpjes lezen Defensievrouwen ‘mean tweets’ van mannen voor, die op diverse social media-kanalen geplaatst zijn.
De reactiecampagne is onderdeel van een grotere bewustwordingscampagne met krachtige portretten.

Klant: Zonnatura
Bureau: Isobar
Gemaakt met: Martijn de Vreeze
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, WEBSITE

Een wereld vol kruidenpracht

Zonnatura heeft vele theesoorten. En net zoveel verhalen. Over slow grow. Plukken in het wild. Werkzame kruiden. Al die verhalen ontdek je in het ABC van onze thee.

Klant: Maag Lever Darm Stichting
Bureau: THEY
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, CONCEPT, PRINT

Een poepsimpel idee voor MLDS

Darmkanker is goed te behandelen. Mits je er op tijd bij bent. Poep is daarbij je belangrijkste raadgever. Mensen moeten dus vaker hun poep checken. Om ze dat te vertellen ontwikkelden we bij een simpele gadget; een wasknijper met oproep naar de website. Effectief en kost geen drol. En dat was precies de bedoeling.

Start up: Hupsaké
Made with: Ilona van de Laarschot, Jacqueline Kleijn
Tags: CONCEPT, DESIGN, LOGO, PACKAGING, PRINT, WEBSITE

Hupsaké
That's the spirit

Om een positieve draai te geven aan de crisis introduceerden we begin 2010 een eigen start-up. Hupsaké. Het eerste Nederlandse sakémerk waarmee we een toost uitbrengen op optimisten. Niet zomaar een drankje dus, een mentaliteit. Met Hupsaké willen we mensen inspireren en in beweging brengen. Volg je hart, zet je schouders eronder en ga ervoor.

Klant: Sweet Heroes, Els Veltkamp
Tags: VISUAL IDENTITY, DESIGN, PRINT, WEBSITE

Sweet Heroes
Create one be one

Deze knuffelhelden staan te popelen om je te helpen, te troosten, op avontuur te gaan, of aan het lachen te maken.
De lijfjes zijn helemaal wit en met de meegeleverde stiften kunnen kinderen zelf hun eigen popje maken. Popje vol gekleurd? Geen zorgen: een rondje in de wasmachine en ze zijn weer helemaal schoon. Doordat de popjes steeds weer opnieuw gebruikt kunnen worden, helpen ze bij het verwerkingsproces en prikkelen ze de fantasie.

Klant: STOP AIDS NOW!
Gemaakt met: Martijn de Vreeze
Tags: CONCEPT, PRINT, WEBSITE, PR

STOP AIDS NOW!

Elk jaar sterven 1 miljoen mensen aan aids. Maar in Nederland leeft het probleem niet meer. Vanuit dat inzicht bedacht ik met Martijn de Vreeze de 'Aids is nog lang niet dood' voor STOP AIDS NOW! Resultaat: 10.000+ kaarsjes verkocht.

Klant: Dove
Bureau: Being There
Tags: CONCEPT, WEBSITE, FILM

Wat ik zo mooi vind aan jou

Als je de schoonheid in anderen kan zien, waarom dan niet in jezelf? Slechts 1% van de Nederlandse vrouwen ziet de schoonheid in zichzelf. Dove vindt dat dit moet veranderen.
In een persoonlijke boodschap kon je een vriendin laten weten, wat je zo mooi vindt aan haar. Het mooiste cadeau is een compliment.

Klant: Ikea
Bureau: Lemz
Gemaakt met: Ilona van de Laarschot
Awards: Golden Spin Award, Silver IMC Award, Esprix
Tags: ART DIRECTION, BRAND ACTIVATION, COMMERCIAL, CONCEPT, PRINT

Ikea laat Nederland Husselen

Hoe kunnen we mensen activeren om aan de slag te gaan met hun huis? Nou, door te Husselen! Ofwel, schuiven met meubels die je in huis hebt. Geef een nieuwe draai aan je interieur (en creëer ruimte voor nieuwe producten). In de campagne staat een aanstekelijk nummer, gecomponeerd door Massive Music, centraal. Niemand kon stil blijven zitten. Husselen werd een hit. Zelfs in Rusland en Japan! Husselen werd ondersteund met een TVC, outdoor, online advertising, instore, pr en spectaculars.

Klant: KLM
Bureau: Tribal DDB
Credits: Björn Diemer, Ilona van de Laarschot, Olaf van der Geld
Awards: San Accent Nomination, shortlist The FWA
Tags: ART DIRECTION, CONCEPT, WEBSITE

KLM Houses

De Delfts blauwe KLM Huisjes zijn al jaren een begrip. Tot nu toe was er echter nog geen plek waar liefhebbers terecht konden. Vandaar dat we een online concept bedachten; Een website volledig gemaakt van Delfts blauw porselein. Een mooie combinatie van offline handwerk en online vakmanschap.